Rabu, Oktober 07, 2009

PBC KEPALA BATAS SEPT'09 - Sejenak Bersama Ck

SATU MOTIVASI


Untuk mencapai matlamat dalam apa juga perkerjaan memerlukan terlalu banyak pencarian dari segi persiapan dan pemantapan diri. Saya berpeluang berkongsi ilmu dari pemerhatian saya selama dua hari di PBC Kepala Batas pada 3 dan 4 September 2009.

Untuk menjadikan sesuatu program itu benar-benar mendatangkan impak yang berbaloi dengan tenaga dan nilai ringgit yang dikeluarkan peserta maka saya tertarik untuk melebelkan PBC Kepala Batas baru-baru ini menepati kehendak. Sasaran dua hala yang saya fikir tidak semudah untuk dilaksanakan.

Pertamanya untuk melahirkan kesadaran pengguna di kalangan peserta tentang bertapa perlunya menjadi seorang ahli tegar yang benar-benar sayangkan konsep perjuangan yang diterapkan oleh Tuan Haji Ismail sebagai pengasas HPA supaya sentiasa mempunyai sikap positif, produktif dan proaktif.

Perjalanan tentatif program yang teratur dan kemas banyak membantu menarik minat peserta memberi sepenuh tumpuan di setiap modul yang dibentangkan oleh para pembentang yang cukup berdidikasi dan pandai menghidupkan suasana dengan sense of humor.

Keduanya untuk melahirkan usahawan yang benar-benar berkesungguhan, berilmu dan sentiasa bersedia. Program selama dua hari satu malam ini menyediakan banyak ruang untuk para peserta memfokuskan diri bagi memilih cabang yang diminati. Para pembentang juga berjaya membantu peserta memahami bagaimana untuk membentuk matlamat yang cemerlang. Ini dilihat dari slot LDK yang mana rata-rata kumpulan memperlihatkan ciri-ciri kesungguhan dan komitmen yang mendalam seperti yang ingin dibentuk.

Untuk itu kepada semua bekas para peserta teruskan langkah dengan ilmu yang dibekalkan. Mengenal pasti kekuatan dan kelemahan diri membuat kita sedar mengenai potensi sebenar diri kita sendiri.



Sentiasa memberikan kerja sama dan tumpuan



Ruang yang teratur dan selesa mengujudkan suasana ceria


Para fasi yang sentiasa berdisplin membantu kelancaran program

Tiada ulasan: